snowboard oefeningen voor beginners

De beste snowboard oefeningen voor beginners

Zorg dat je niet voor fysieke verrassingen komt te staan en probeer tijdens het jaar enkele van deze snowboard oefeningen voor beginners.

De beste snowboard oefeningen voor beginners

Zorg dat je niet voor fysieke verrassingen komt te staan en probeer tijdens het jaar enkele van deze snowboard oefeningen voor beginners.

Lees verder

Het is de eerste dag van je wintersportvakantie, en met de nieuwe uitrusting die je hebt gekocht, zie je er uit als een pro. Maar als het snowboarden al geleden is van vorige winter, dan zal je wellicht voor verrassingen komen te staan. Zorg dat het zo ver niet komt en probeer tijdens het jaar enkele van deze snowboard oefeningen voor thuis.

Wie niet getraind heeft gedurende het jaar zal al na enkele minuten zijn benen voelen branden en al snel buiten adem zijn. Voorzichtig, want dit is het moment waarbij je een grote kans hebt om blessures op te lopen. De volgende dag doen je benen zo’n pijn dat het lijkt alsof je de rest van het snowboardseizoen nodig zal hebben om te recupereren. Of je nu een professional bent of niet, met enkele snowboard oefeningen voor beginners bereid je je optimaal voor. Zo wordt je niet alleen beter, kun je langer genieten van de sneeuw, maar verminder je ook het risico op blessures.


Jump squats

Jump squats zijn de ideale manier om de kracht in je benen te verhogen. Deze oefeningen zullen je helpen om die grote sprong te maken die je altijd wou. Begin in een hurkzit met je handen in je zij. Vanuit deze positie spring je zo hoog mogelijk, met je handen uitgestrekt naar het plafond.

Pushups

Deze oefening dient vooral voor het versterken van je bovenlichaam. Dit is noodzakelijk om je lichaam voor te bereiden op de valpartijen die je ongetwijfeld zult meemaken. Plaats je handen net iets wijder dan je schouders vooraleer je diep inademt en jezelf naar de grond duwt. Adem uit wanneer je je armen terug strekt.

De plank

Ooit een sociale media hype, maar de plankoefening is een goede manier om je voor te bereiden op het komende winterseizoen. Tijdens het snowboarden gebruik je het gros van je spieren voor je balans, dus is het erg aan te raden dat deze sterk zijn. Voor deze oefening neem je dezelfde beginpositie aan als bij de pushup. Alleen zal je deze keer deze positie blijven houden gedurende twintig seconden.

Skateboarden

Om te snowboarden heb je sneeuw nodig, maar zelfs al heb je geen sneeuw in je buurt bestaat er een andere mogelijkheid: skateboarden.

Heb jij een aantal snowboard oefeningen voor beginners geprobeerd en wil jij jouw mening delen? Laat een comment achter. Wil jij nog meer handige snowboard tips en tricks voor beginners checken?

Auteur:

Bob Amerika

Reacties zijn gesloten.